Sunday, August 10, 2014

RANDOM

Maksud perkataan backpacker adalah / The meaning of backpacker is :
orang yang mengembara dengan hanya membawa beg galas

Assalammualaikum,

aku sejak follow twt_backpacker feeling nak mengembara tu tinggi dan sangat tinggi. tapi beb duit takde penakut laktu. bosan betul. 

aku takdelah pernah berbackpacker, tapi aku pernah perigi melaka dengan kawan aku termasuk aku tiga orang. kiteorang sewa kereta lepas tu pergi melaka. acah-acah backpacker lah tu kan. meh. tapi aku memang bawak satu beg je kut, ke tak bawak langsung. camtu ah. 

tapi aku pergi sebab nak makan cendol durian depan balai lukis je sebenarnya. haha. tapi memang berbaloi ah serius.

sejak bulan syawal nie takyah cerita ah dia punya mengembara. kewl abis. pusing satu negeri sembilan. pergi rumah kawan yang tak pernah pergi.

first time aku pi jalan raya aku ikut member aku ja, pergi jelebu lepas tu juasseh lepas tu seremban.

jalan raya kedua memang area seremban 

jalan raya ketiga palong. 

paling best palong ah, batak sikit ah masa nie sebab first time jejak palong. palong nie dia jauh tapi jalan nak pergi tempat tu tak susah. 

jalan raya keempat nie aku bawa kereta sendiri, nie kelakar sikit ah sebab takde plan, time tu juga nak call time tu jugak nak pergi. 

p/s: korang tau tak ade nama tempat terantang dekat kuala pilah

p/s: korang tau tak first time aku cakap kat mak ngan ayah aku, aku beraya kat mampong dorang tak tau mampong tu kat mana. bangga ah feeling macam dah travel lebih dari dorang. acah-acah.



No comments:

Post a Comment