Friday, February 21, 2014

KUPAS KAN AKU BUAH LIMAU ITU.

aku ade satu cerita. cerita nie kau bayangkan orang lain. jangan sikit pun kau bayangkan aku. sebab kalau kau bayangkan aku memang kau nak kene belasah dengan aku. k, mari kita masuk ke alam imaginasi.

ade seorang lelaki nama nya meon. dan ada seorang perempuan nama nya semah. sebab kan dia imaginasi aku mohon kau bayangkan diaorang nie standard human biasa-biasa yang pemalu.

meon seorang lelaki yang biasa. orang utagha dan ceria. peramah jua dan mudah di dekati.
semah seorang gadis johor yang terkenal dengan adab sopan. jugaa seorang yang ceria tapi hanya dengan orang tertentu. kalau kali pertama korang tengok semah mesti korang ingat semah budak yang low confident. tapi aku pun tak berapa pasti semah nie macam mana.

meon si lelaki yang ceria suka mengusik rakannya dan hanya waktu tertentu sahaja dia akan jadi seorang yang serius dan pemalu. ye, waktu pabila semah berdekatan dengan dia. walaupun meon tahu bagi seorang lelaki dia kene menundukan pandangn mata. kerna kata orang dari mata boleh turun ke hati dari hati boleh timbulnya nafsu. tapi kali ini meon tidak dapat menolak perasan rindu terhadap wajah semah MashaALLAH tidak dapat dia tanggung lagi. walaupun sudah kali ke berapa entah meon terkantoi kerana memandang semah meon masih tidak peduli kerana perasan rindu harus di dahulukan dahulu. kadang-kadang kalau ada hari baju meraka sama warna. meon lah manusia paling bahagia kerna baginya kalau baju sama mesti ada jodoh. masa semah add meon di fb. ya tuhan tersengih seharian meon. sejak semah add meon di fb tiap-tiap hari meon tekan nama semah di tempat im. ikutkan hati mahu sahaja dia bagi salam tapi apakn daya meon bukan lelaki paling berani di dunia. ada suatu hati meon tegur semah dan semah balas teguran meon malas-malas sahaja dan itulah kali pertama dan kali terakhir meon tegur semah.

semalam merupakan hari pertama tahun ini meon berjumpa dengan semah. tapi perasan itu sudah lain mungkin kerana sudah lama tidak berjumpa. jika dahulu meon malu-malu bila semah berdekatan dengan dia. sekarang dia rasa biasa sahaja. rasa biasa seperti tiada apa yang istimewa seperti dahulu. jika dahulu dia suka curi-curi pandang semah kini nak menjeling pun dia sudah malas. mungkin ada gadis lain yang sudah jadi pengganti dihati meon.

semah si gadis low confident, dia biasa-biasa sahaja. sudah lama dia dapat rasakan ada orang yang memperhatikan dia. tapi dia tidak pasti siapakah gerangan manusia ini. hari tu, sedang beratur nak ambil nasi di cafe tiba-tiba hati semah terdetik nak pandang ke belakang. dan sudah pasti mata dia bertembung dengan meon. tapi pandangan semah biasa sahaja tapi apa yang semah perasan bila mata mereka bertembung cepat-cepat meon tunduk kebawah. `dah kenapa lelaki nie tunduk malu pula dengan aku` detik hati semah. sejak dari hari itu semah pula yang asyik curi-curi pandang meon mungkin kerana tertanya kenapa si meon tertunduk malu haritu. dia suka kan aku ke? semah bukan hendak syok sendiri tapi sudah banyak kali dia dapat menangkap meon memandang dia dan setiap kali mata mereka bertembung mesti meon tertunduk malu. jika acap kali tertunduk malu sudah pasti meon sukakan dia. mungkin kerana ingin memberi petanda kepada meon bahawa dia pun suka kan meon. semah membuat keputusan untuk meng`add` meon menjadi sahabtnya di fb dengan harapan meon meluahkan perasannya.

tapi sejak hari ini meon masih tidak membuat apa-apa tindakan. tidak pula dia meng`im` semah dan tidak pula lah di meng`comment` status jenaka semah. dan sejak semalam mereka berjumpa buat kali pertama tahun ini semah perasan meon tidak lagi curi-curi pandang dia dan jika mata mereka bertembung meon pun tidak lagi tertunduk malu. walaupun bukan semah yang minat meon dahulu tapi akibat perasan syok sendiri hingga kini semah masih berharap pada meon dan sekarang semah pula yang asyik curi-curi pandang meon.

kahkah. syok tak woi cerita aku? syokkan. tapi kalau tak syok maafkan aku. aku tak sehebat mana pun dalam penulisan.
p/s: being a funny person is an optional. because you decide yourself what kind of people you want to be and you want to meet.

4 comments:

  1. being a human that full of rumours is actually a human that full of sadness deep inside his heart and he decide to hide it from others. biasanya macam tu kan?

    -my opinion- :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahah hye, what its feel to comment in my blog for the first time. hewhew. sebenarnya kau nak cakap humour kan tapi sokay aku faham. haah betul lah tu apa yang kau cakap.

      Delete
  2. hahahahaha. feel like amaze! woi malu woii. hahaha, nak delete ahh comment lol

    ReplyDelete
    Replies
    1. alahhhh tak payah lah nak delete nak wat cmne kan benda dah jadi terima jelah. wakakkakakak :P

      Delete